Monday, December 16, 2013

Pelik & Entah Hape Hape.

Assalamualaikum.


Memandangkan harini takde bola, bolehlah aku update blog. Sebenarnya takde kena mengena pon. Takde hal harini, jadi update blog. Ye, aku cuma update blog bila aku free dan bila aku nak. Cerita yang betul betul aku nak tulis baru aku share. Benda yang tak best aku tak bagitau sebab aku sendiri tak hingin nak baca nanti. Hahaha adakah itu termasuk dalam tabiat pelik? Anyway, meh aku bagitau beberapa perkara yang aku sendiri rasa aku pelik atau ntah pape. 

Aku suka buat kerja dari belakang. Contohnya kemas umah (sangat rare ye kejadian ini berlaku bhahaha). Normally orang akan kemas ruang tamu dulu baru kemas dapur sume en. Aku akan start dengan kemas dapur dulu instead of kemas ruang tamu. Cuci pinggan dulu baru sapu umah. Bagi aku, benda penting selesaikan last. Kalau benda remeh selesaikan last, aku akan andaikan benda tu kekal 'remeh' dan boleh tangguh dan ended up tak yah la buat. 

Any task yang aku buat, aku selalu start dari page last dulu. Kecuali tajuk depan supaya aku tak lupa dan menyimpang dari tajuk sebenarnya wkwkwk. 

Aku juga suka bau-bauan. Mesti hidu dulu sebelum pakai, macam pencuci muka, sabun Dettol, penyembur Ridsect pon tapi takdela gila aku gi sembur kat muka der. Aku juga suka bau buku-buku baru. Dok tekap muka kat buku dulu baru baca haha! Aku suka masuk kedai buku or stationery! Kengkadang aku saje masuk Power Stationery kat umah aku ni dok pusing-pusing sebab nak bau kedai dia. Ha-ha ha-ha.


Ok buku yang aku beli kat PWTC khamis lepas. Too many love stories la sekarang. Boring do. Sebab tu cari buku Fixi je. Tak pelik kan tak suka buku cinta.


Lagi satu, aku tak tau ni tabiat pelik ke acam angang ekekeke. Tiap kali nak masuk kedai yang ada 'Push or Pull' kat pintu kedai macam 7 Eleven tu mesti wa akan menggelabah. 

'Push pull push pull push pull tarik ke tolak tarik ke tolak kalau push tolak'

Hahahahahaha padahal dah tau push tu tolak, pull tarik. Saje je nak menggelabah. Pastu bila masuk kedai tersengih sengsorang. Maka, cashier lelaki pon perasan aku senyum kat dia puihh wahahaha takde la saje kencangkan cerita. Ok. Hby? Ada tabiat pelik?

14 comments :

  1. haha.. hm.. licha baca magazine memang suka baca dari blkang dulu. :)
    singgah sini

    ReplyDelete
  2. Wah! Sama lah! Baca buku dari belakang. Buat kerja dari belakang. Buat semua kerja pun dari belakang! ^^

    ReplyDelete
  3. eh eh, samalah, saya pun beli buku fizi jugak. Kelabu-sumbat-koyak.

    ReplyDelete
  4. hehe . luculah entry nie . tapi serius , best >_<

    ReplyDelete
  5. ya allah , terkejut tengok orang belakang .. nasen mention .. hhaaahaa .. kus semangat .. :)

    ReplyDelete
  6. Sama akak cuci2 dulu baru mengemas.serius yg blkg tu nmpk mcm hantu..hihii

    ReplyDelete
  7. haha macam sama jer yang last tu. Scha kalau g memana jelah yg ada tulis push/pull tu mesti menggelabah jer.. kuikui

    ReplyDelete