Friday, August 16, 2013

Birthday & Tudung.

Assalamualaikum.

Memandangkan harini birthday aku yang ke-17, marilah aku bercerita tentang diri aku. Topik pada hari ini ialah tudung. Tudung yang aku suka pakai dan tidak suka pakai. Disini aku sertakan sekali gambar aku yer. Tak suka? Eh bio ler ni blog sape? (Ekekeke terpengaruh dengan adik sepupu masa gi umah dia haritu)

Dalam banyak banyak jenis tudung, aku paling kurang minat pakai tudung bawal. Rimas bhai. Paling aku benci bila dah bentukkan tudung tu dekat setengah jam, keluar pintu rumah kena tiup angin pergh terus buruk. Ko tau tak punya lenguh kaki ngadap cermin pastu angin sepoi sepoi bahasa terus kasi spoil.

Pastu kalau masa makan mesti lepas suap betulkan tudung, lepas suap betulkan tudung macam habit dah. Benci benci. Tu belum lagi lepas makan eh korang jom amik gambar. Kelam kabut betulkan tudung tapi buruk gak sudahnya delete gambar tu. Bebudak lain pon tertanya tanya wei mana gambar tadi, siapa delete? Mesti sakit hati kan korangzzz haha sorry.

Aku suka gak pakai shawl. Pin kan ketat ketat ngan kemas dah settle. Tak yah risau sebab dah ikut bentuk muka dah. Tapi problem dia panas je lah. Lagi lagi kalau pakai pashmina. Berbahang siot. Baru siap pin dah berpeluh.

Tudung yang paling aku suka pakai tak lain tak bukan syria ler. Gi kedai, gi bukak puasa, gi raya, gi shopping selesooo gitu. Kengkadang jalan jalan memang bawak syria dalam beg terus, tak selesa kang tukar. Syria ngan inner senang nak bentuk bila makan pon takdelah senget senget sangat. Kalau pakai anak tudung sekolah hitam tu sekali kat dalam memang tak gerak langsong. Amik gambar kang rilex brader brader rilex tak yah kelam kabut terus buat peace.

Aku tak suka lipat tudung. Tudung sekolah ke, bawal ke, shawl ke apatah lagi syria hahahaha dah kenapa pakai syria pon nak lipat uolsss. Mungkin sebab bentuk muka aku sesuai ngan memane jenis tudung kot tak yah ler lipat.

Best jugak update entry pasal diri sendiri. Lain kali aku buat lagi bhahahaha. Oraittt kata-kata terakhir seperti di instagram, pada tarikh 16/8 ini moga moga Allah redha hidup di muka bumi ini && goodluck trial n spm. Woo wish bday sendiri haha.

*Aku padam beberapa gambar. Sebab tu entry jadi pendek... dan tak best haha!

12 comments :

  1. happy birthday kakak form 5 !! :D

    ReplyDelete
  2. selamat hari jadi..all da best spm ye =)

    ReplyDelete
  3. HAPPY BIRTHDAY ADIK COMEL :) SEMOGA BERJAYA DALAM HIDUP

    ReplyDelete
  4. selamat hari jadi adik comel!
    semoga di Rahmati Oleh-NYA! amin.

    ReplyDelete
  5. Happy Birthday. haha suka baca blog ni. siyes tak tipu.

    ReplyDelete
  6. i prefer bawal dari shawl. but some times i pakai syria jugak. aha. emmm. i tak suka tudung sarung yang yknow lah kan bcoz i thought mcm tak sesuai =D

    ReplyDelete
  7. happy birthday girl :D
    semoga dipermudahkan segala urusan :)

    ReplyDelete
  8. happy birthday.. sy suka pakai tudung bawal jer..lebih yakin dan muke ag sesuai..hehe done follow.
    :)

    ReplyDelete
  9. alamakkk.!! lama sgt dah niee, ehehe
    tak pe laa buat dono jelaa..
    Happy Birthday dikk :)

    ReplyDelete
  10. Happy Birthday Month for you! :B

    ReplyDelete