Wednesday, December 12, 2012

OLEMIRA: Benteng Pertahanan.

Assalamualaikum.


Dah lama beb aku tak update OLEMIRA pasal pemain bola. Rindu ah nak cari gambar kat Google pastu tersengih sengsorang hahaha. Okay. Memandangkan besok misi sukar negara untuk menang, selain kena buru gol, peranan defend sangatlah penting. So OLEMIRA kali ni pasal pemain-pemain defend untuk AFF Suzuki Cup.

Aidil Zafuan

- Google Images.

Aidil Zafuan ngan Fadhli Shas adalah dua defender yang paling aku suka sekali. Dah ah dua-dua hensem wahahaha tapi serius oh dorang banyak selamatkan benteng negara. Tanduk pon padu, sepak apa lagi ye dok. Engko ingat lagi tak masa lawan Chinese Taipei dulu, free kick Aidil gempak cemano? (gaya gosip makcik-makcik)

Mahali Jasuli

- Google Images.


Aku tak pasti la plak Mahali ke Mahalli haha. Piala AFF Suzuki kali ni baru aku perasan keterelannya pun adoi. Sekejap kat atas, attack. Sekejap kat bawah, defend. Selalu buat hantaran bola yang dapat bantu pemain lain untuk jaringkan gol. Aku suka derr gandingan Mahali ngan Wan Zack :)

Zubir Azmi


- Google Images.

Zubir Azmi aku tak perasan sangat hehe sebab bola selalu kat posisi kanan. Tapi Mahali - Aidil - Fadhli - Zubir. Perghhh cun ah gandingan ni. Bukan maksudnya pemain lain tak bagus, cuma dorang ni nampak lebih serasi an an.

Oraittt besok Malaysia lawan Thailand ni. In Shaa Allah kita boleh menang. Amin :) Haritu punya match best apa. Pemain-pemain Malaysia semua dah berusaha yang terbaik. Tapi ada pulak penonton yang main laser. Kemon la, buat malu bro. Malaysia sekarang digelar Malazer oleh negara asean. OMG this is so embarrassing man -___- 

2 comments :

  1. semoga mereka bermain dengan baik esok...

    ReplyDelete
  2. wish they do their best tomorrow...kalah menag adat permainan...tapi kalau kalah biar kalah bermaruah...^^

    ReplyDelete