Thursday, July 5, 2012

Novel & Keychains.

Assalamualaikum.


Dulu aku sangat suka membeli Majalah Mangga. Ada dalam 17 buah. Masa tu baru awal remaja dan keobsesan terhadap artis lelaki seperti Nubhan dan Akim tampak normal. Tapi semakin lama semakin aku meluat ngan majalah tu. Isi bukannya best pun dahlah sikit. Baju pompuan tak cukup kain, lelaki plak mesti ada yang pose dalam kolam ahh membazir betul duit aku.

Sekarang majalah-majalah artis tolak tepi. Oh ya tolak kat rak almari buku paling bawah sekali. Even suratkhabar kena paksa beli kat skola setiap minggu yang nak jual kat apek cina tu pun aku letak kat rak second last haha. 

Well hampir semua orang ada koleksi peribadi an. Aku pun ada beberapa barang yang aku suka kumpul. Kau ingat kau sorang je ada? Hahaha saje je nak emo tetiba. K let's check it out yow.

Sebahagian daripada novel aku dan kakak aku. 3 novel yang kat atas tu pinjam kat kawan ngan cousin. Best hokey dapat orang sekeliling yang share minat yang sama.


Aku mula beli novel dari darjah 6. First novel Ungu Karmila. Masa tu beli kat mana ntah. Pastu ada bukak Gramedia kat The Mines. Asal gi The Mines je lepak situ. Mak abah bole gi dating kehkeh. Bila nak balek, abah datang dan bayar duet buku. Tapi skarang Gramedia da tutup. So kalau nak beli novel gi Jalan TAR. Smalam baru je pergi tau. Bila balek rumah terus bengang sebab kena tinggal ngan family ingatkan dorang gi beli barang tuk raya. Rupanya beli barang dapur kat NSK ahakzz.

Keychains. Nampak sangat tak aku main punggah dan campak je?

Keychains ni aku suka beli sebab macam kenangan la. Kalau nak bukak gambar kat komputer tu macam nak tak nak je sebab dulu pakai tudung bawal senget senget ambik gambar pun malas nak senyum. Aku sendiri yang nyampah nak tengok. Tapi bila tengok keychains kat atas meja boleh buat senyum sorang-sorang. Bukan semua aku beli, orang bagi pun ada. Yang patung Melaka tu, yang Langkawi tu kawan bagi. Yang kangaroo Australia tu makcik bagi. See? Barang free tak ke buat kau senyum sorang-sorang heheh.

Eh aku bukan letak keychain bersepah atas meja. Buku bersepah atas meja tu biasa la. Dulu aku gantung keychain guna thumbtack kat kertas keras pastu tampal kat dinding bilik betul-betul atas kepala katil. Tapi tahan 2-3 hari je sebab thumbtack tu tak geng ngan kertas keras pastu keychain pon jatuh. Sebelum jatoh kat dahi aku baik aku cabut.

K skarang gantung keychains di siniii


Okeh semua. Pura-pura tak tau yang sebenarnya ni tempat gantung mug kahkahkah. Oh tu phone lama, hadiah UPSR dulu.

Dan akhir sekali aku sangat suka kumpul duit :') Aku rasa bahagia bila ada banyak duit dalam tabung. Lepas kumpul, duit tu aku guna tuk beli barang-barang yang boleh dilihat macam novel ke keychain ke. Walaupun air kotak Nescafe Light Light sedapnya wei tu cuma RM 1.50 je tapi aku sayang nak beli guna duit aku. Kirim kat abah je lagi bagus kehkeh. 

Ok aku join camping Badan Beruniform sabtu ngan ahad ni. Excited ada cuak pun ada. Gwa cuak bukan apa der, gwa segan la kalau kena catwalk ke hape ke gwa da la malu-malu kucing hahahaha. 

No comments :

Post a Comment