Tuesday, July 31, 2012

Minumlah Susu Kasi Gigi Kuat Sikit.

Assalamualaikum.

Salah satu kebaikan susu ialah dapat menguatkan gigi. Aku tau tu. Tapi masalahnya aku tak suka minum susu. Susu tepung, susu kambing, susu segar, susu pekat semua aku tak suka minum. Tembikai susu je aku suka. Tapi tu makan an...

Sebab tu gigi aku tak kuat. Kawan aku pernah tolak aku sampai jatuh tersungkur dan gigi aku pecah. Gigi depan belah kanan. Masa tu darjah 5 kot. Aku nangis terus bila tengok cermin macam tak caye 'gigi aku dah tinggal separuh? OMG!! OMG!!' (budak 11 tahun ada ke yang dah pakai OMG hahaha) 

Balek rumah aku tak gitau mak aku sebab aku takut. Cakap pun tutup mulut. Bila minum air panas rasa macam nak nangis je. Lepas tu kembar aku yang gitau. Besoknya gi tampal kat klinik gigi. Lepas dah tampal tengok cermin 'Weh gigi aku separuh palsu. OMG!! OMG!!'. Mohon tampar kalau jumpa budak sekolah rendah yang sebut macam ni.

Kali kedua plak pecah sebab makan ayam. Gigi yang sama. Tapi masa ni ayah aku relaks je. Nak buat cemane kan benda dah berlaku hahaha.

Tapi cerita tak sampai situ je bai. Gigi depan belah kiri plak pecah adik aku buat. Masa ni memang aku menggelabah gila. Pecah kali pertama adalah kenangan. Pecah kali kedua adalah pengajaran. Pecah kali ketiga pula adalah keperluan wakakaka. Eceh macam ayat cinta plak. Kalau aku menjawab camni kat mak aku mungkin mak aku suruh adik aku buat ulang tayang cemana gigi boleh pecah depan mak aku.

Alhamdulillah sekarang gigi aku tak pecah lagi. Kena banyak hati-hati. Susah weh. Nak makan epal, jagung kena potong dulu. Nak gigit tak bole pakai gigi depan. Sengsara wuwuwu. Eh aku dah minum susu dah sekarang. Tapi susu DutchLady perisa coklat dengan Nescafe UHT Milk Coffee. OMG sedapnya. Budak 16 tahun takpe pakai OMG tu normal ya normal heee :D

Mencegah lebih baik dari merawat tau. Bole je cegah sebenarnya an. Apesal la masa kau jatuh tersungkur haritu kau gi bukak mulut? Bajet menjerit kerna terkejut mungkin?

3 comments :

  1. hahaha..mujor x patah smua gigi 2..

    ReplyDelete
  2. Pesanan ikhlas.. Hargailah gigi anda.. hahaha

    ReplyDelete
  3. sabar je la dear :) dugaan ^^
    btw, nice entry dear..keep it up on blogging yea..hehe..If u free time visit my new entry :)

    ReplyDelete