Wednesday, July 11, 2012

Jamuan Bersama WiraWati & Koi Mil Gaya.

Assalamualaikum.


Aku kan masok kawad tahun ni. Untuk kawad Zon Bangsar, kami digelar WiraWati. Nama cam gempak ngan keras. Untuk kawad sukan tahunan plak nama Koi Mil Gaya. Cam lembut an. Kiranya aku fleksibel la sebab boleh jadi keras dan lembut hahahaha.

So jamuan tahun ni gabung budak-budak kawad zon & sukan skola. Adala dalam 48 orang. 48 tak termasok cikgu, jurulatih ngan seniors. Apa yang perlu dibawak yang sesuai untuk jamuan seramai lebih daripada 50 orang? Ada cadangan? Tettt dah terlambat sebab jamuan da buat da pon haha cam bangang je aku ni.

Maka aku, Kakak, Nadira, Fateha dan Zahidah telah bersekongkol secara baik untuk membuat cheezy wedges. Bahan tuk buat cheezy wedges hampir RM50 kot. Sorang RM9.80. Gila la weh cheezy wedges je macam tu harga dia. Tapi demi KRS yang disayangi bayar RM10 pon aku sanggop wakakakaka.

Jajan(s) banyak weh. Bole la kan dorang bawak kopok ngan gula-gula daripada tak bawak pape langsong. Oh ya Nescafe, biskut ngan Corn Flakes tu hadiah hamper masa sukan tahunan 30 Jun lepas la bukannya ada orang bawak dari rumah. Yang bawak dari rumah tu hah dadih coklat n jagong.

Karipap, pau sambal dan donut. 

Agar-agar, kek batik, kek apa ntah yang penting warna warni, roti gulung tapi tak tau inti apa. 

Haaa itula wedges yang group aku buat. Hoho. Licin hokey. Mayonis & homemade cheezy sauce. Walaupun cheezy sauce tu rupa macam tempoyak tapi bila dah rasa boleh buat melompat kesedapan tau. Kehkeh aku ngan Fatiha lettew masa kat dapur sebab rasa kagum cheezy sauce ni menjadi walaupun first time buat :)

Muruku, keropok, kek coklat, kek pisang, biskut rokok, biskut dalam tin.

Hotdog, kentang goreng, kentang goreng (perlu ke repeat dua kali), nasi goreng cina, keropok warna-warni, pisang goreng dan sosnya. 

Makanan berat. Sate ngan bihun goreng.

Sagu. Nak ungu ke biru? Nak ungu ke biru? Nak pink lah. Ok sila amik kuahnya sahaja hehe. Aku tak tau la apa nama betul-betul dia. Dorang cakap sagu ros apa ntah. Apa yang kesah sangat? Makan aje la an an da depan mata. Ehh tadi ya depan mata, tapi sekarang da depan pc.

Japp japp mana best jamuan kalau tak ada makanan utama kan. Makanan utama ialah...

Ayam panggang madu! Thanks laki-laki sekalian yang panggang ayam kat belakang blok skolah. Sedap seh korang masak. Wedges tu pon mak aku yang masak haha. Tak sempat la nak masak dan sebagai langkah berjaga-jaga agar wedges tidak dibazirkan atas faktor kehangusan.

Minuman plak air gas ngan air cocktail. Da lama weh tak minum air gas. Aku tengah saket perut sekarang ni. Ni mungkin jamuan yang terakhir atau yang kedua terakhir. InsyaAllah akan ada jamuan berbuka puasa bulan Ramadhan nanti. Macam tahun lepas. Buka puasa sama-sama, solat, tarawikh, makan, borak, ambik gambar. Rinduuu.

No comments :

Post a Comment